077-4060190 | 054-3964496

אבא, אמא, אתם הולכים! אנחנו נשארים בבית! – שיטת הנסטינג NESTING

 

כאשר זוג הורים מחליט להפריד כוחות, עולות שאלות ותהיות בנוגע לילדים המשותפים, לזמני השהייה וכן להוצאות שאמורים לחלוק, ואיך לא? המזונות.

לפני כמה שנים, התוודענו למשמורת משותפת בה ההורים חולקים שווה בשווה את כל ההוצאות וכן מבלים וחולקים זמן שווה עם הילדים וטיפולם. 

לאחרונה הגיעה לארץ שיטה שמשתמשים בה כבר מספר שנים בארה"ב שנקראת נסטיג והיא מגיעה מהמילה נסט שמשמעותה "קינון", הילדים נשארים בקן שלהם שלו הם רגילים ואילו ההורים הם אלה שיוצאים ויגיעו לבית הילדים לסירוגין.

השיטה התחילה אצל עשירי ארה"ב, אשר להם היכולת הכלכלית ליישם את השיטה אך במהלך השנים הוכח כי לא רק בעלי ממון כלכלי יכולים ליישם אותה, אלא כל זוג שמחליט להפרד וזאת באמצעות הדרכים שיצויינו ויוסברו במאמר זה.

לדוגמה: זוג הורים ולהם 3 ילדים, החליטו להתגרש והגיעו להסכמות הסדרי השהייה, כך שהאב ישהה עם ילדיו פעמיים בשבוע וכל סוף שבוע שני הם ילונו אצלו. במקרה כזה האב מגיע פעמיים בשבוע ובכל סוף שבוע שני, אוסף את הילדים לביתו החדש ומחזיר אותם לבית אימם בהתאם להסדר. 

יש הגורסים כי שיטה זו גורמת לרגשות מעורבים אצל הילדים ואף מביאה איתה פחדים נסתרים אשר יכולים לצוץ לאחר שנים בשל כל השינוי הפתאומי שהילדים חווים בשל הפרידה.

שיטת הנסטינג מביאה איתה פתרון זמני יצירתי ורענן, בו הילדים נשארים בביתם הקבוע, אותו הם מכירים ואילו ההורים הם אלו שילכו ויבואו, ויחליפו בתים לסירוגין בהתאם להסכם. 

אז מה היתרונות אתם שואלים? מסתבר שלא מעט!

שינוי קטן והדרגתי: הילדים חווים שינוי קטן ולא משמעותי ומתחילים להתרגל לפרידה של הוריהם בדרך עדינה יותר, הם נשארים באותה מסגרת, חשים את אותה היציבות והשגרה היומית שחשו לפני שהוריהם החליטו להיפרד. השינוי שהם מבחינים בו, הוא שהוריהם הולכים, באים ומתחלפים לפי הסדרי השהייה וכך מתרגלים לרעיון הפרידה בצורה בטוחה יותר. 

פחד כלכלי: כאשר הורים מחליטים להתגרש יש צורך להתחיל לחפש דירה שמתאימה לצורכי הילדים, שתספק להם את כל הצרכים להם היו רגילים, באם זה חדר לכל ילד, ביגוד חדש, הנעלה, ריהוט חדש, מחשוב, קרבה לבתי הספר ועוד.. הדבר גורם לבהלה שכן גם ככה ההורים מבולבלים מתהליך הגירושין ועכשיו צריך להתעסק עם כל ההוצאות הגדולות שעומדות בפתח. 

בשיטת הנסטינג כל הורה יכול בקלות לקבל את תהליך הפרידה ולהתחיל לחפש דירה קטנה וצנועה אשר תספק רק את צרכיו במיקום שנוח לו בלא הצורך לחשוב על הצרכים של הילדים דבר אשר יוזיל משמעותית את ההוצאות וימנע הוצאות כפולות.

למרות יתרונות השיטה יש לה גם חסרונות:

שיטת הנסטינג לא מתאימה לכל אחד שכן בכדי להצליח ולקיים את השיטה יש צורך באמון הדדי ותקשורת בינאישית טובה בין ההורים. זוגות שנפרדים ומתגרשים בצורה מכוערת לא יצליחו לנהל את הדרוש מהשיטה. 

קושי פסיכולוגי: ישנם זוגות רבים שלא יצליחו פסיכולוגית להתנתק מהעבר ומהפרידה ויהיה קשה להם לקבל את העובדה כי הם ימשיכו להתקלח ולישון באותה המיטה של הבן זוג לשעבר. 

הפינה הפרטית: ישנם זוגות שיעדיפו שתהיה להם הפינה הפרטית שלהם, הפינה הקבועה והשקטה בלא הצורך להחליף מקום כל הזמן ולכן שיטת הנסטינג תהיה קשה ליישום. 

דאבל נסטינג – DOUBLE NESTING

ישנה דרך אחת נוספת בכדי לנסות ליישם את שיטת הנסטינג שמהווה גם יתרון וגם חיסרון, והיא הדאבל נסטינג, בדרך הזו בני הזוג שוכרים יחדיו דירה קטנה אחת אשר תשמש אותם לסירוגין כפי שהם חולקים את הדירה שבה נמצאים הילדים וכך הם יחסכו הוצאות גדולות ומיותרות.

יש לזכור כי שיטת הנסטינג היא שיטה לתקופת ביניים בה הילדים יתורגלו לקבל את דבר הפרידה בצורה עדינה, עד לרגע בו הם יצליחו ללא חשש ללכת לכל הורה בנפרד. 

יחד עם זאת יש לדאוג ולהגדיר באופן מדוייק וברור בהסכם הגירושין, מי נמצא עם הילדים ומתי, מי משלם מה ומתי, מי קונה מה ואיך, תום תקופת הנסטינג, ועוד….

הדרך הטובה ביותר היא להתייעץ עם עו"ד הבקיא בתחום המשפחה וההסכמים אשר יש בו לבדוק את רצונותיהם האמיתיים של בני הזוג ושל ילדיהם ולבחון האם לזוג יש את היכולת הנפשית והרצון לנהל וליישם את שיטת הנסטינג.

זכרו כי אתם אלו שמתגרשים ולא הילדים, אז בואו נתגרש בטוב!

*המאמר נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות, אך מתייחס לשני המינים.

דילוג לתוכן